top of page

Hyvä viihde pelastaa tylsänkin tapahtuman - lue ammattilaisten yllättävät suositukset


Onko tapahtumissasi tylsää? Syyllinen löytyy peiliin katsomalla: et ole panostanut tarpeeksi oikean viihderatkaisun valintaan.

Hyvä tapahtumaviihde virkistää, herättää tunteita ja tarjoaa elämyksiä. Samalla sen avulla rytmitetään tapahtuman kulkua ja luodaan draaman kaarta.

Millaista viihdettä tapahtuma-alan konkarit itse suosittelevat? Paha Tuottaja tiedusteli asiaa neljältä kokeneelta ammattilaiselta, jotka viettävät työnsä puolesta satoja tunteja erilaisissa tapahtumissa vuosittain:

Tapahtumatuottaja Henri Vegelius, 32.

"Mä nautin tapahtumaviihteestä, joka perustuu vauhtiin ja fyysisiin taitoihin. Haluan, että viihdettä annostellaan pienissä annoksissa läpi tapahtuman. Siksi mä suosittelen fidget spinneriä. Mä voin kaivaa sen taskusta aina, kun on vähän hiljaisempi hetki, ja treenata esim. around the backia. Hyvällä mäihällä mä ehdin oppia jonkin uuden tempun, ennen kuin tapahtuma päättyy!"

Fidget spinner -sormihyrrä:

+ Haastaa ja sitouttaa

+ Kustannustehokas

+ Voi ottaa nopeasti käyttöön

- Kolahtaa, jos tippuu

Videoteknikko Tomi ”Slorppa” Sulonen, 38.

"Mä olen videomies henkeen ja vereen, ja mun mielestä tapahtumaviihteen pitää olla ennen kaikkea visuaalista. Siinä pitää olla myös sellaista trillerihenkisyyttä, joka tempaa mukaansa ja saa unohtamaan kaiken muun. Mä tykkään pelata Counter-Strikea tekniikan ohjaamossa. Mun kollegoiden mielestä Halo on parempi, mutta mä olenkin tällainen old school -tyyppi."

Counter-Strike -videopeli:

+ Näyttävä

+ Mukaansatempaava

- Vaatii tehokkaan tietokoneen

Catering-työntekijä Abdul Hassan, 22.

"Mä en varmaan jaksais tätä duunia ilman Pokemon Go:ta. Tiedättekste, kuinka kauan me joudutaan joskus venaamaan, että tapahtumavieraat suvaitsevat tulla tunkemaan uunilohta naamaansa? Kauan. Sillä aikaa kun ne istuu salissa, me kaivetaan luurit esiin ja heitetään pari lurea lämpiön nurkkiin. Hyvällä mäihällä ehtii käydä läheisellä gymilläkin ottamassa matsit."

Pokemon Go -kännykkäpeli:

+ Koukutttava

+ Vuorovaikutteinen

- Ei ole huomaamaton

- Kuluttaa puhelimen akkua

Tapahtumakoordinaattori Sara Vinkku, 27.

"Mun vastuulla on usein vastaanottotiski, ja kun se pahin ruuhka päättyy, on siinä tiskin ääressä sikatylsä istua. Mun äiti osti mulle sellasen aikuisten värityskirjan, ja se on mun mielestä ihan parasta viihdettä tapahtumiin! Siinä pää tyhjenee stressistä kun värittää niitä mandaloita. Mikä parasta, kukaan ei viitsi tulla häiritsemään mua, kun on mä oon kumartuneena sen kirjan ylle."

Aikuisten värityskirjat:

+ Luo hyvänolon kuplan

+ Inspiroi

- Pidemmän päälle puuduttava

- Rasittaa rannetta

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page